måndag 30 augusti 2010

Dödsdomen


Mitt liv är hotat. Typ. Det är åtminstone det jag kommer fram till när jag betänker min nuvarande situation. Detta är läget:

- Mat är allmänt betraktat som en grundläggande förutsättning för människans överlevnad.

- Pengar är en förutsättning för anskaffandet av mat (om man vill behålla sitt brottsregister obefläckat).

- Min inkomst = mitt studiebidrag.

- Studiebidraget betalas ut först när man är registrerad på en kurs.

- Jag måste ha fullföljt minst 75 % av föregående kurs för att få registrera mig.

- Jag är en restuppgift ifrån de 75 procenten.

- Som restuppgift vill de att jag på ett A4 beskriver hur förhållandet mellan de tre systrarna, brodern och svägerskan förändras i Tjechovs drama Tre systrar.

- Jag har ser över huvud taget inte mycket till utveckling i nämnda drama, och definitivt inte tillräckligt för att fylla ett A4 med text. Oavsett textstorlek.

= Jag kommer sannolikt inte att överleva.

/z.flygh

1 kommentar:

  1. Illa. Som jag ser det finns det dock en ganska uppenbar lösning; kreativ konstruktion av ickeexisterande litterära element. Eller som det heter på riktigt språk: Hitta på en utveckling och låtsas att den går att motivera. ^_^

    SvaraRadera