torsdag 5 januari 2012

Friskförklaring

...
Jag tror att rehabiliteringsperioden är över nu, jag tycks vara någorlunda återställd och frisk i huvudet igen. Denna bedömning gör jag utifrån det faktum att jag de senaste dagarna till 90 % har funderat över mina studier och min ekonomiska situation, och bara till 10 % tänkt på Norrlands. Det känns godtagbart.

På studiefronten har jag tvingats fatta en rad beslut bara det senaste dygnet - inte mycket tid för eftertanke och överläggning där inte. Jag blev för det första tvungen att välja vid vilken institution jag vill skriva min C-uppsats - litteraturvetenskapliga institutionen eller institutionen för nordiska språk. Mitt spontana svar är att jag inte vill skriva min C-uppsats överhuvudtaget, men jag meddelade ändå min studievägledare att jag ämnade skriva nämnda uppsats vid institutionen för nordiska språk. Det var ett beslut fattat, återstår bara att komma fram till vad denna uppsats egentligen ska handla om. Bluäh.

Jag tvingades också mycket hastigt välja vilka valbara kurser jag vill läsa den här terminen. Man ska välja två stycken à 7,5 högskolepoäng, en vid vardera institutionen (tråkigt nog - de som nordiska hade att erbjuda lät ungefär åtta gånger roligare än de på littvet). Beslutet är nu fattat, och om bara schemana går ihop så kommer jag att läsa "Grammatik och semantik" vid nordiska och "Retorikens didaktik" vid littvet. Halleluja.

På ekonomifronten har jag ett par beslut att fatta, och det är svårare. Jag har lite olika alternativ och jag vet ärligt talat inte hur jag vill göra, vad som skulle kännas bäst. Jag är väldigt kluven. Men det kommer säkert att klarna, och i värsta fall får jag väl singla slant. Det känns ju symboliskt och bra, om än inte så ansvarstagande...

/z.flygh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar