onsdag 4 augusti 2010

Confessions of a fattig student


Äter äggfrukost enligt principen "man tager vad man haver", en omedelbar följd av principen "man köper vad som är billigast". Ska sedan rulla ner på stan. Varför är lite oklart.

Min ursprungliga tanke var att köpa linser (de man sätter i ögonen, inte den ätbara varianten). Sedan kollade jag som av en ren händelse mitt bankkonto och insåg med ett nervöst skratt att jag inte hade råd. Och inte som i "Nej, jag bör nog inte unna mig det här just nu, jag får för lite pengar över till annat..." utan som i "Shit. Jag har inte pengar så att det räcker. Jag kan inte köpa det här utan att först ansöka om kredit...". Detta beror förstås delvis på att linser är väldigt dyrt, och att mina inte tillhör de billigare. Helt luspank är jag inte. Men ändå.

Samtidigt var det ju att vänta. Inga inkomster över huvud taget under sommaren, medan utgifterna ständigt har fortgått... Det är logiskt, om än enerverande.

Ändå ska jag alltså ta mig ner på stan, åtminstone för att träffa mamma. Varför är lite oklart det också, för jag såg henne senast igår... Men bestämt är bestämt och planer är till för att följas.

Hon kanske bjuder på fika.

/z.flygh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar