fredag 3 september 2010

Saker jag älskar, del 1


1. Värktabletter.

Jag bryr mig inte ens om att jag låter som en tredje klassens missbrukare, värktabletter är Guds gåva till mänskligheten. Smärta är det värsta som finns, och att ha möjligheten att på 30 minuter trolla bort den smärtan... om inte det är fantastiskhet så har någon möblerat om i min inre ordbok.

2. Nässpray.

Ännu en gåva från vem det nu är som delar ut gåvor av det slaget. (Om någon känner killen, så lägg in ett gott ord för mig, va?). Att inte kunna andas alls är obehagligt. Livsfarligt, om vi nu ska hårdra det. Att bara kunna andas genom en halv näsborre och munnen - det är bara sjukt irriterande. Nässpray - instant relief. Fantastiskhet i dess sprutvänligaste form.

3. Kaffe.

Inte för smakens skull, eller den uppiggande effekt det tydligen har på alla utom mig. Nej, kaffe är en undermedicin mot halsont. "Verkar direkt och tolv timmar framåt!", typ. Om jag någonsin skulle behöva halshuggas i framtiden (man vet aldrig...) så kommer jag om möjligt att byta ut min sista måltid mot en kopp kaffe. Preventivt.

4. Nudlar.

Den optimala tycka-synd-om-sig-själv-maten. Trösterik värme, väldoftande ångor som gör en gråtmild, och ett sporadiskt sörplande, som om nudlarna snyftar med dig. (Och ja, det är billigt. Inte behöver man väl toppa sitt lidande med ekonomiska bekymmer också?).

...

Vadå, ett visst tema på listan?
...
Ja, jag håller faktiskt på att bli sjuk. Hur visste du det?

/z.flygh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar