torsdag 9 juni 2011

När bloggen sviker

...
Jag har hittat en rolig statistikfunktion. Tydligen kan man se vilka sökningar på google som har lett random människor till den här bloggen. Några av mina favoriter är:

"sömnstudier"

"hjärnan på en geting"

"hur vet man vart bilen börjar och slutar" (?!)

"vasaloppslåten"

"var slutar enkelriktat gata"

"nu använder även mamma cykelhjälm"

Gemensamt för samtliga är att personerna nog inte fann några svar på min blogg. Det är ju tråkigt att inse att folk hittar hit och blir besvikna, men jag bedriver inga sömnstudier förutom mina egna mycket ovetenskapliga experiment av typen "Hur lite kan man sova innan man ska upp och jobba?" eller "Vad händer om man sover ett dygn i sträck?". Jag kan heller inte dela med mig av några gedigna kunskaper om trafikregler - körkortslös som jag är - och getinganatomi är inte ett ämne jag har satt mig in i.

De stackare som förgäves kommer hit i jakt på vasaloppslåten känner jag stort medlidande med. Jag har själv vridit mig trehundra varv på skrivbordsstolen under mina försök att få tag på den som musikfil. Jag har till slut lyckats hitta den, men det tog ett tag.

Mamman med cykelhjälm kan jag inte annat än applådera, men den som undrar hur han ska veta var bilen börjar och slutar har antagligen så pass stora problem att det krävs mer än en blogg för att lösa dem.

Men: Statistik är roligt.

/z.flygh

2 kommentarer:

  1. Statistik är fantastiskt. Vet egentligen inte varför jag kommenterar. Ville nog mest bara säga att din blogg verkar riktigt trevlig och att mitt hittills konstigaste sökord som har lett till min blogg är "bävergnag". Säkert 10 stycken som sökt på det. Att folk orkar.

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade hit. Jag tror att du vinner tävlingen i konstigaste sökord i alla fall. Jag tycker nästan lite synd om alla vilsna bäverfantaster därute...

    SvaraRadera