onsdag 23 mars 2011

Uppdatering


Vad har hänt sedan sist?

1. Tiden har gått. Det är kanske ingen större nyhet, men det innebär att

2. Min språksociologitenta närmar sig. I övermorgon är det dags. Men jag är inte alls nervös, för

3. Jag har mycket effektivt lyckats undvika att plugga till tentan, vilket medför att

4. Jag har gett upp hoppet om att klara tentan. Men

5. Jag har bestämd mig för att skriva tentan trots att inget hopp finns om att jag skulle kunna klara den. Något lär jag mig väl av att försöka skriva den. Omtenta nästa!

6. Jag har pysslat i 120 km/h allra minst!

7. Jag har börjat virka amigurumi, och hittills förfärdigat en kanin och en sköldpadda. En munk är på väg också. Det är roligt och beroendeframkallande. Helt klart en dålig aktivitet under tentaveckor.

8. Jag har byggt klart mitt tändstickshus. I mitt huvud börjar uppföljaren redan ta form. Dock kommer det nog att dröja ett tag innan jag orkar skära till fler tändstickor...

9. Jag har i princip skrivit färdigt min CM-ansökan. Allt utom svaren på de svåra frågorna. Jag undrar om "Pass" är ett giltigt svar?

Och senaste nyheten:

10. Hoven Droven (folkmusik/rock) spelar på EPTU på V-dala den 5:e maj! Jag upptäckte det nyss och jag befinner mig fortfarande i ett lätt lyckorus. Jag hörde dem spela först på Oktoberstämman i höstas, och jag blev kär. Sedan dess har jag lyssnat på dem på Spotify, men det är liksom inte samma sak. Musiken är förstås lika bra, men det är musik jag vill dansa till snarare än bara lyssna på. Och här är min chans! En chans som jag tänker ta om jag så ska behöva dö och återuppstå på vägen! Och det är bara typ en och en halv månad dit. Iiiiih!!

/z.flygh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar