onsdag 30 juni 2010

Som en dans?


Hm. Trodde aldrig att jag skulle börja ett blogginlägg på det här sättet, men ikväll har jag varit ute och dansat. Dubbel-hm. Men okej, vi provar det.

Ikväll har jag varit ute och dansat. Det var inte så det var tänkt ens på långa vägar, men saker och ting sker ju som bekant ofta så. Oplanerat. Jag skulle ut och äta med Hanna och Malin på Bryggan, och hade räknat med en tidsåtgång på några timmar. Men vi blev kvar, andra dök upp, någon försvann och dök upp igen, och plötsligt var det dansgolv omkring oss. "Okej, vi provar det."

Att dansa kommer aldrig att bli min grej. Inte på det sättet, inte i det sammanhanget. Men det är inte heller att likställa med tortyr och fula ord, såsom tidigare versioner av mig har ansett. Om inte annat bär den ansenliga tiden jag deltog vittnesmål om detta.

Det är inte en situation jag känner mig fullt bekväm i (och nu talar jag inte enbart om svett och kassa skor), men det är också just därför lite kul att utmana sig själv. Och experimentera. Jag har nog alltid trott att det skulle behövas en viss grad av berusning för att få mig att dansa offentligt, men vi klunkade enbart friskt (gratis) kranvatten till maten alla tre.

På det hela taget känns det som att det har varit en ganska sund dag idag. Först bad (nummer fyra för i år - det sommarmålet ser ju ut att vara ganska lättuppnått) i Vårdsätravikens svalkande vatten. Och så sol på det. Lite väl mycket kanske på somliga delar av kroppen, men ingen katastrof. Min måttstock är sådan att kan man fortfarande bära kläder på kroppen efteråt så är det en mild solbränna. Nå, tajta byxor känns kanske inte jättefrestande just nu, men så finns det ju klänningar och kjolar! Men sol, bad och motion (som i cykelturen till och från badet och all rörelse till musik) känns ändå som en fin kombo. Saknas bara ett tidigt sänggående för att göra det fulländat, men det tåget har, så att säga, gått. Morgondagens sveda, blåsor under fötterna och träningsvärk i vader och jumskar är morgondagens problem.

Min midsommarweekwend i Ekbacken var för övrigt alldeles förträfflig. På sätt och vis är det skönt att vara hemma igen och lite friare, men det var en handfull härliga dagar i sommarstugan.

Sommarvärme.
Sol.
Bad (de tre första).
God mat.
Gratis mat.
Nybakt bröd.
Jordgubbar.
En gammal deckare där man vet vem som är mördaren.
Myggfönster.
Egenodlad färskpotatis.
Plocka sallatsblad runt knuten.
Baka kakor.
Äta kakor.
23 grader i vattnet.
Frottéhandduk.
Uppföljaren till den gamla deckaren, där man också vet vem som är mördaren.
Barfota.
Dill.
Gurksmörgås.


/z.flygh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar