söndag 13 november 2011

Vad är väl en bal på slottet?

...
Jag försöker att inte vara bitter. Bitterhet är inte klädsamt, vad än vår kära herrförening Birkarlarna försöker lura i sig själva och andra.

Men så är det ju likt förbenat ett faktum att medan jag satt i mjukisbyxor och hostade lungorna ur mig i min säng igår kväll så var nästan alla jag känner uppklädda till tänderna i frackar och balklänningar och åt femrättersmiddag, drack finvin och dansade polonaise på Norrlands nations Inspektorsskiftesbal.

Och det kan ju ha varit dötrist, tråkigt och så vidare, men ärligt talat tror jag inte det. Jag tror att det var alldeles underbart. Och eftersom min egen lunginflammationspräglade gårdagskväll kan beskrivas som mycket, men knappast som underbar, lämnar det mig med en lätt snopen känsla.

Och lite bitterhet.

/z.flygh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar