fredag 11 februari 2011

Flyghet på autopilot...


Ibland får jag en sådan lust att bara vara oansvarig. Bara sluta bry mig för en dag eller så, och se vad som händer. Jag snackar inte om att stjäla mammas finporslin, sälja det, köpa ett gevär för pengarna och spela rysk roulette med ett motorcykelgäng om dumleklubbor - jag vill bara slappna av utan att behöva bekymra mig om konsekvenser.

Men sådan är inte min natur.

Jag tycks ha väldigt svårt att sätta det här flyghet på autopilot och luta mig bakåt. Att vara ansvarstagande är bra, jättebra, duktig flicka! ... Men jag undrar, jag. Ansvarstagande leder till mer av samma vara, och slutligen till frustration. Kanske är det de duktiga, ansvarstagande flickorna som till slut får nog och blir riktigt utagerande och oansvariga? Alla behöver ladda ur ibland.

Varför ska jag jämt behöva stå och manövrera den här jäkla skutan? När jag helst vill sitta längst bak i aktern med tårna i vattnet och njuta av färden. Vart den än bär hän...

/z.flygh

1 kommentar:

  1. att tänka är överskattat. jag rekommenderar alkohol

    SvaraRadera