torsdag 29 december 2011

Rehabilitering, dag 1

...
De senaste fem månaderna har jag levt i en bubbla innehållandes Norrlands och inte mycket annat. Nu har bubblan spruckit, och med ens inser jag att jag måste ta tag i verkligheten. Det är inget man gör på en dag, utan nu börjar rehabiliteringen, återanpassningen till ett vanligt liv där man måste handla och laga mat själv, boka tvättider istället för att köpa nya underkläder hela tiden, umgås med sina vänner och fundera över saker såsom studier och ekonomi.

Förhoppningsvis står jag stadigt på jorden igen inom en vecka.

Dagens uppdrag blev att inventera mina lager. Och det låter kanske som att jag fått ett återfall och maniskt åkt ner till nationen för att göra veckoinventeringen, men icke! Istället tog jag mig an mitt alldeles egna, privata frysfack (vilket går tio gånger snabbare att inventera än stora frysen på Norrlands, och är en mycket behagligare upplevelse då man slipper gå in i frysen).

Mina nedfrysta tillgångar uppgår till:

2 majskolvar
6 påsar med köttbitar i olika storlekar märkta "random kött"
1 påse med små köttbitar märkt "jätterandom kött"
1 påse crabsticks som mystiskt dök upp någon gång förra året. Jag gillar inte ens crabsticks.
1 kycklingfilé
2 baconförpackningar
2 brödbitar
1 halv falukorv
samt 1 påse med något brungrått som måste tinas före identifiering

Det kunde ha varit värre... Nästa steg i rehabiliteringen blir väl kanske att våga sig till en mataffär och fylla på förråden något. Men inte idag. Nu ska jag belöna mig för mina frysinventeringsframgångar med lite glögg och en trevlig film. Man måste ta det i små steg.

/z.flygh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar